mandag den 16. maj 2011

Drenge hættetrøje!

Jeg fik en opgave at lave en trøje til en dreng, det er godt nok noget der er svært da de fleste skønne strikkeopskrifter er til piger. Men jeg fandt en jeg synes er flot, og her er så resultatet.



Der er snoninger op langs forkanterne, som så gå videre op i hætten (jeg lavede lige lidt om på opskriften, idet at den foreskrev at snoningen skulle venden ens på begge forstykker, men det kan min hjerne ikke lide - så de blev drejet til hver deres side, og samlet i hætten.)

Raglanen er dækket af en snoning - og ærmerne er med blobler, som går igen på lommen.


Opskrift - Garn.dk

Garn - ja strømpegarn, som kan gå i vaskemaskinen - skulle have været Lucca

Str. er 4 år.





Så nu er det bare at få den afleveret.

3 kommentarer:

  1. En rigtig lille herre trøje.
    Den er meget flot.
    Yt.

    SvarSlet
  2. En rigtig flot trøje du har lavet der..

    SvarSlet
  3. En rigtig fin drengetrøje. Den bliver den lille 4-årige glad for.

    Jeg kan godt forstå din beslutning om at snoninger skal vende til hver side, det er bestemt det pæneste/rigtigste.

    Du har ret i, at det er svært at finde opskrifter til drenge;)

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min