lørdag den 24. august 2013

Der bliver strikket!

Weekend... solen skinner, det kan da kun blive en af de bedre. Manden er til golf, dermed er der lidt "fritid" til mig selv. Ikke at jeg kan få det når han er hjemme, men nogle gange er det bare skønt at være helt alene hjemme, for så kan man gøre hvad man vil.

Dagen er/bliver brugt på:

1) Rengøring af badeværelser - er klaret
2) Støvsugning - mangler 1. sal, om det bliver idag, NEJ - det tager vi imorgen
3) Læsning af div. blog - Nogle er klaret til kaffen, resten kommer i løbet af eftermiddagen/aften.
4) Aftensmad - den er klar til at smide i ovnen - skal lige skrælle nogle kartofler.
5) Råhygge med strik/syning - Det skal jeg NOK få tid til, når ovenstående er klaret.
6) Nyt indlæg på bloggen - ja.. det er jeg jo ved at lave

Ok, med hensyn til overskriften, så bliver der strikket hver dag, men tiden til at få skyllet op, tørret og lagt det på bloggen kniber.

Men da vejret er skønt, kan sol og blæst hurtigt klare et af ovenstående problemer.

Det første som er klar, er en sweater om det er til en dreng/pige, kan jeg ikke lige finde ud af pga. farverne. Men farverne klær hinanden rigtig flot.



Mode.: Tja - lidt her og der
Pinde: 3½ og 4 mm
Garn: Wollcott fra Hjertegarn.. 55% lamme uld og 45% bomuld
Forbrug: 1 nlg. af striber og 5 nlg. af bundfarve
Str.: 4-5 år

Med hensyn til garnet, så er det ikke lige min favorit, ej heller når det er vasket, det mangler blødhed har lidt for meget "tykt bomuld" over sig.

Og nu skal der igen forsættes med et af de punkter som jeg startede med, så mon ikke der evt. kommer lidt mere i løbet af weekenden.

 

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig lørdag, håber at du nød den. Trøjen er rigtig fin og farve sammensætningen er skøn, og ja den er vel lidt unisex agtig.

    SvarSlet
  2. Den er da ellers ret flot din trøje, godt du kan nå at strikke lidt ind imellem alt det andet :-))

    SvarSlet
  3. Griner fik lige et billede på nethinden.....
    Du må have et forklæde der kan indeholde strikketøjet, en smøgholder så du bare kan snuppe et hiv og et sugerør i kaffekoppen.............
    Så kan du nemlig strikke i pauserne samtidig med du lige får en tår kaffe og en smøg :)
    Her står den på have arbejde, da flodhestes ikke kan tage sig sammen til at få født den unge ;)

    SvarSlet
  4. Trøjen er rigtig fin og kan både bruges af dreng og pige, synes jeg. Håber især du når hyggestunderne i løbet af dagen ;-)

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min