mandag den 27. januar 2014

En lille poncho!

En ny uge er begyndt og der kom lige et projekt af pinden. Barnebarnet har jo fødselsdag i februar.
Hvad giver man til barnet som har alt...  så i år står den på tøj, ikke det som man kan købe i butikkerne men derimod tøj som er håndlavet, for at manden ikke føler at han ikke har en finger med i spil, så vil jeg gerne sige at uden ham vil jeg ikke have tid at være kreativ idet at han laver mad og meget mere herhjemme.

En kjole er klar, den blev jo syet ved sidste legedag, men jeg syntes at der skal lidt mere til, så valget blev en poncho med ærmer.

Resultatet kan ses her - dog vises farverne ikke så klart pga. dårlig lys, når det er fyraften.


 
 
Her ses mønstret og farverne lidt bedre.
 

Garn: Odin - fra Viking garn
Model: 1307-14´, Viking design
Pind: 5 og 5½ mm
Forbrug: 2 nlg.
Str.: 2-4 år

Jeg er helt sikker på at denne vil blive et hit med alle de tøse farver. Den er hurtigt strikket 3 aftner så var den klar.

Det næste projekt er planlagt, men det kommer til at tage tid. Pind 3 str. XL, men det kommer der mere om når det er undervejs.

Ha' en skøn uge...

4 kommentarer:

  1. Super sød pontio til en lille pige, hvor bliver hun smart.

    SvarSlet
  2. Hvor ser den dejlig ud, og farverne er helt perfekte til en lille pige

    SvarSlet
  3. Den er rigtig fin - tror jeg skal have kigget lidt nærmere på det mønster, der er en flot struktur i :-)

    SvarSlet
  4. den er godt nok sød og skal da nok blive et super hit

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min