lørdag den 2. februar 2013

Bogreolen!

Her i huset har vi mange bog reoler - ikke kun til bøger.

Vi har 2 reoler/rumdeler i vore walk-in-closet - der opbevares næsten alt vores tøj, dvs. ikke skjorter eller andet som skal på bøjle. Men bluser, sweater, undertøj, håndklæder m.m.
Det skaber et rigtigt godt overblik over hvad man har af ting der.


Der er også 1 i mit hobbyrum - men der er ikke så god orden, dvs. det roder - har virkelig sagt til manden min - at han skal lade være med at rode... men må tilstå at det er mig som gør det.

Ud over disse - er der jo de rigtige bogreoler - som indeholder alt hvad jeg godt kan li' at læse (godt nok længe siden at jeg har læst en bog). De bøger som står der er alle læst.

I denne reol befinder sig også mit "guld" - alle de skønne strikke bøger som jeg har.


Et udpluk af indholdet:
  • Strik en stund - denne står helt sikkert i mange bogreoler
  • I all enkelhet - en bog med børne opskrifter, i klassiske mønster - kan anbefales.
  • Strik en Ø - behøver helt sikkert ingen beskrivelse
  • Babystrik på pinde 3 - den fandt sin plads i reolen i sidste uge - der er mange gode grundmodeller i - og den passer lige til den pindtykkelse som jeg holder allermest af at strikke på - Rigtig 3 mm
  • Derud over findes der også bøger på engelsk og tysk -
  • samt en mængde af strikke og sy blade .. mon jeg nogensinde får brugt dem alle, tror jeg næppe... men der en mængde god inspiration i dem.
Jeg må erkende at mine strikke/sy bøger/blade, fylder mere end udvalget i de fleste biblioteker. Måske skulle jeg lave mit eget udlån af disse :).

Ha' en skøn dag... solen skinner - så husk at nyd den!






7 kommentarer:

  1. skønt med god opbevaringsplads :-)

    SvarSlet
  2. Ja, bogreoler kan bruges til meget!
    Dejlige strikkebøger du har.
    Kh.
    Karen

    SvarSlet
  3. Åh jeg gad god have sådan en orden og over blik i mit tøj :) Jeg har også sådan en reol i mit hobby rum, og der er ofte helle ikke særlig ryddeligt ret længe. Men er der ikke noget med at kreative mennesker roder ? :)

    SvarSlet
  4. Dorthe, at der er sådan en orden og overblik i mit tøj... skyldes at her i huset er det manden som vasker og ligger på plads, og han er et ordensmenneske... hvilket jeg ikke vil sige jeg er.

    Opbevaring - er et must, hvis man skal være kreativ - for det fylder, jeg har desværre ikke helt den orden jeg gerne ville have - for jeg har lige måtte flytte noget fra gangen - der hvor vi har fået regn og sod ind :(

    SvarSlet
  5. Bogreoler er bestemt et B-indlæg værdigt! Fedt med det overblik det skaber både i walk-in-closet (hvem drømmer ikke om et sådant) og hobbyrummet. Og sikke et lækkert udvalg i kreabøger : )

    SvarSlet
  6. Ja bogreoler kan jo bruges til meget. Jeg forsøger at skære ned på antallet af bøger som er læst... men får læst alt for få:-)

    SvarSlet
  7. Lækkert overblik, og helt bestemt skønne bøger i din samling :-)

    SvarSlet

En kommentar gør underværker på en grå dag - TAK - for at du satte kulør på min